Burung Masuk Bilik!

Thursday, August 7, 2014

Tadi aku naik bilik.Konon-konon nak amik charger fon.Masa aku baru menjejakkan langkah pertama ke bilik,aku terus tengok bawah.Ehh!Ada burung lah.Nak pegang,aku takut.Aku memang takut jenis-jenis burung,haiwan yang ada bulu dan haiwan yang menggelikan.Memang takut sangat.Aku tengok comel sangat.Aku terus suruh adik aku tolong ambikkan.Alamak! Adik pun takut sama.Haha.Macam mana ni? Aku turun bawah,ambik je mana-mana kain yang aku nampak.Naik atas balik kemudian nak tangkap,dia asyik terlepas pulak.

Aku bagi tugas tu kat adik aku.Ye la.Dia lelaki.Beranilah sikit.Tu pun sebab ada kain tu.Kalau tak dia tak berani pegang :P Dia pun tangkap burung tu dan bawa pergi bilik bawah.Nasib baik abang datang.Phew~Abang berani.Dia pun pegang je.Kita orang ingat burung tu patah kaki.Cek cek,takde pulak.

Aku : Ehhh! Jangan pegang kuat sangat.Kot-kot dia cedera.Kaki patah ke.Sayap luka ke.
Abang : Tak de ni.Aku dah cek.Okay ni.Maybe dia letih kot.Tu dia lepak-lepak rehat bilik kau kejap.

Eh eh eh~Pandai melawak.Lepas tu abang lepaskanlah dia.Nasib baik tak luka pape tau.


Burung apa eh nama dia? -,-

1 comment: