Aku Muslim dan aku berkunjung ke gereja untuk menziarahi ibu rakanku

Sunday, July 13, 2014


PIC ini aku ambil 2 tahun lepas ketika itu aku berkunjung ker SALAH satu gereja roman KATOLIK Di BaliK pulau ,pulau Pinang ..ketika itu aku berkunjung untuk Menziarahi ibu rakan saya meninggal dunia untuk dI kebumi kan ,,,sewaktu Upacara sembhyang berlangsung saya turut berada Di dalam gereja tesbut tetapi saya Hanya melihat dan duduk sebaris Dgan orang Ramai yg datang berdoa ,,,ketika MAYAT d Bawa kluar dai gereja saya sempat bersembang Dgan seorang aunti yg berbangsa cina ,,tiba2 father ini datang pada saya dan Salam sambil MMBERI senyuman ,,,dia mnyangkakan saya ini sarawakian ..tetapi saya cakap saya melayu ..dan father itu bertanya oh ,,u Muslim ? ..saya angguk dan dia tersenyum ,,,dia berkata yg dia rasa happy sebab saya orang melayu islam yg pertama berani mnjejakan kaki Di dalam ruang dalam gereja tempat untuk mereka sembhyang ,,,kami bersembang ,,father itu bertanya pada ku apa akh pekerjaan ku ,,,aku beritahu aku buat bisnes ..dan sekarang I lantik ahli majlis Mesyuarat kerajaan tempatan ,,,dia bertanya lagi sdah kahwin atau blom ,,aku tersenyum ,,dan mnggelengkan kepala ..dia pula hanyamengganukn Kepala SAHAJA ...ketika aku mahu pulang dia berbisik Di tellinga aku ,,Saiful saya Tahu kamu sibuk ..saya Tahu kamu belom bersedia ke Arah beumahtangga ..tetapi kamu mesti ingat satu SAHAJA ..betapa sibuk pon kamu kamu jgan lupa solat 5 waktu ..jangn lupa Akan tuhan Allah ,,,Malah kamu sentiasa Berdoa kepada tuhan Allah agar Di I percepatkan jodoh kamu ..ingat jgan sesekali buat maksiat jgan mnghampiri zina ..jaga ugama kamu itu ...Sesungguhnya Allah akn membantu hambanya ...saya mentions kan air mata saya ketika itu sebab hati saya seringkali bersang ka buruk kepada mereka yg berugama keristien...lebih2 lagi yg berangkat panderi,rahib ini...
Sedikit pon mereka x mnghina saya ..Malah saya Di hormati ,,kamu islam ..oh ,,terima kasih Kerana Sufi datang ,,itu SAHAJA yg keluar Dari mulut mereka ,,,
HORMATI LAH SETIAP UGAMA ITU WALAUPON KITA TDAK MNGANUTINYA INSYAALLAH SATU HARI NANTI UGAMA KITA AKAN DI SANJUNG TINGI ,,WALAUPON MEREKA INI TDAK MNGANUTINYA ...SAYA MUSLIM ..SAYA SAYANG AKAN UGAMA SAYA TETAPI SAYA MNGHORMATI UGAMA LAIN ATAS DASAR HORMAT MNGHORMATI ...BUKAN NYA SAYA JUGA TUUT MNGANUTINYA ....

No comments:

Post a Comment