Monday, June 2, 2014

Cantik orang kutuk.Pandai orang kutuk.Edit gambar orang kutuk.Kaya orang kutuk.Dapat kerja orang kutuk.Muka buruk orang kutuk.Tak pandai orang kutuk.Tak pandai edit gambar orang kutuk.Miskin orang kutuk.Tak da kerja orang kutuk.

Manusia zaman sekarang memang kekurangan Kasih Sayang.Apa orang buat semua nak kutuk.Sebab tu kalau dalam Bible Tuhan sangat tekankan umatnya supaya sentiasa menyayangi dan memaafkan antara satu sama lain.Saya ambil petikan dari Bible : 1 Corinthians 13:13 But now faith, hope, love, abide these three; but the greatest of these is love .

Banyak orang mempersoalkan agama Kristian tidak mengutamakn agama dan ajaran yang salah sebab petikan tersebut.Tuhan itu lebih mengetahui apa yang terjadi pada masa depan.Tak guna juga kalau jadi manusia yang kuat imannya tetapi akhirnya menjadikan kita seorang yang Riak dan sentiasa menghakimi orang lain sebab kita rasa iman kita lebih tinggi dari orang lain.Akhirnya,semua amalam yang kita lakukan menjadi tidak berkat.Iman yang tinggi kalau kita suka JUDGE orang dan sentiasa diri sendiri bagus pun tak guna juga kan??

Apabila kita menjadi seseorang yang penyayang,kita akan menyayangi pencipta kita sendiri,orang lain tidak kira mereka seagama ataupun tidak dan juga menyayangi musuh kita.Dengan adanya perasaan kasih,kita lebih senang untuk menjadi seorang yang pemaaf.Dengan mempunyai perasaan Kasih terhadap Tuhan,secara tidak langsung akan menjadikan kita orang yang Beriman dan sentiasa mempunyai Pengharapan kepada Tuhan.Hallelujah!

Kalau zaman sekarang,Cemburu dianggap Sayang.Marah dianggap SAYANG.Ini sangat berbeza dengan ajaran di dalam Bible. 1 Corinthians 13:4 : Love is patient, love is kind and is not jealous; love does not brag and is not arrogant.

So,tepuk dada tanya selera.Jadikan diri kita seorang yang penyayang.

#SpreadTheLove

No comments:

Post a Comment